Ukemi-waza

Mae-mawari-ukemi 前回受身 (voorwaarts rollend valbreken)
Ushiro-ukemi 後受身 (achterwaarts valbreken)
Yoko-ukemi 横受身 (zijwaarts valbreken)
Mae-ukemi 前受身 (voorwaarts valbreken)

Mae-mawari-ukemi 前回受身 (voorwaarts rollend valbreken)

Plaats je rechtervoet vooruit, zet beide handen aan de binnenkant van je rechtervoet, rol voorwaarts over je rechterschouder en laat deze afrollen richting je linker heup. Je strekt je linker been met de val en draai deze naar buiten zodat je op je zij valt, je slaat naast je lichaam op de mat en houd je rechterbeen krom.

Ushiro-ukemi 後受身 (achterwaarts valbreken)

Zak door je knieën, met twee armen sla je gelijktijdig met de val op de rug op de mat, je hoofd houd je omhoog.

Yoko-ukemi 横受身 (zijwaarts valbreken)

Breng vanuit een staande positie je linker been gestrekt voor je rechter been. Beland op je linker zij, sla met je linker arm af naast je lichaam op de mat, je rechter been houdt je gebogen en je hoofd houdt je omhoog

Mae-ukemi 前受身 (voorwaarts valbreken)

Vanuit een staande postitie laat je jouw lichaam naar voren vallen, strek je benen achter je en zet je tenen in de mat, je voeten wat uit elkaar, je land op je onderarmen gericht in een driehoek, met je vlakke hand sla je op de mat en je kijkt opzij. Er is alleen contact met de mat met je onderarmen en voeten.